Vijf jongeren aangehouden voor mishandeling buurtpreventievrijwilligers

De politie heeft woensdag 10 mei vijf jongeren uit Almere aangehouden die verdacht worden van mishandeling en belediging van buurtpreventieteamvrijwilligers.

Dinsdagavond rond 20.00 uur ontstond er bij station Muziekwijk een conflict tussen vrijwilligers van het buurtpreventieteam Muziekwijk-Noord en een aantal jongeren. Beelden hiervan verschenen later op internet.

Gealarmeerde agenten troffen ter plaatse vier vrijwilligers van het buurtpreventieteam aan. De jongeren waren niet meer aanwezig. De vrijwilligers vertelden dat er een conflict was geweest met een aantal jongeren. Zij hebben woensdag aangifte gedaan van mishandeling, belediging en vernieling van een fiets.  Mede dankzij de beelden van het incident kon de politie de identiteit van de jongeren achterhalen.  De vijf verdachten, in de leeftijd van 16 en 17 jaar, worden vandaag gehoord.

5 gedachten over “Vijf jongeren aangehouden voor mishandeling buurtpreventievrijwilligers

• Henk jan Smit

Het feit alleen al dat de politie ze met de beelden al kan identificeren zegt wel genoeg over deze varkens!
    De maatschappij heeft alleen maar last van dit volk.
    Ik zeg weg ermee. Alleen moeders zal ze missen.(misschien dan)

• Keihard straffen die klootzakken! 1 jaar cel zonder vervroegde vrijlating met alleen maar water en brood

• Wat krijgen ze in het ergste geval…… taak strafje……gaat weer ten koste van een betaalde baan grrr.

• Ik zou id de ouders eens willen zien van deze gasten. Wat gaan ze hier mee doen. Hoe pakken ze dit aan….
    Uiteraard een gepaste straf…mocht het nog mogen ( lubbers) in de jaren tachtig stelde voor boskampen. Laat ze een goede tijd meehelpen/ werken met zwaar werk. ( Langs de A6 en verder liggen genoeg bomen…laat ze maar opruimen/ verwerken?. Laatste kans…