Kort nieuws

Vier aanhoudingen voor vernielen abri

Opnieuw incidenten met stadsbussen Naar aanleiding van eerdere incidenten in het openbaar vervoer heeft de recherche op zaterdag 2 juli vier verdachten aangehouden. Zij worden verdacht van het vernielen van een abri aan het Haydnplantsoen dat vrijdag 1 juli plaats vond.

De recherche kwam de vier op het spoor na getuigenverklaringen. De vier, meisjes van 15 en 16 jaar uit Almere, werden aangehouden en verhoord op het politiebureau. Na verhoor werden zij met proces-verbaal heengezonden.

Verder kregen op vrijdag 1 juli twee jongens een bekeuring van €320 per persoon in de Wierden. De twee hadden ervoor gezorgd dat de deuren van de bus niet meer open en dicht konden. Na enige tijd was het probleem verholpen en kon de bus weer rijden.

Connexxion zal de aangehouden meisjes en de beboete jongens ook civielrechtelijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade. De recherche zet het onderzoek naar de overige incidenten voort. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

3 gedachten over “Vier aanhoudingen voor vernielen abri

• Mooi, pak ze maar heel hard aan die luie herrieschoppers. Ze denken dat ze heel wat zijn, en alles kunnen maken (slopen) Hoop dat de politie niet te soft is, en deze rad draaiers snoei hard aanpakt…we zullen zien wie het laatst lacht ;-)
    Het wordt tijd dit schorem eens een toontje lager te laten zingen.