Man overleden na aanrijding op A6

Donderdagavond tegen middernacht is een 41-jarige man uit Almere overleden na te zijn aangereden op de A6 ter hoogte van Almere Haven. Op de rijbaan richting Amsterdam, net voor de afslag Almere Haven, waren kort daarvoor twee auto’s met elkaar in aanrijding gekomen. Beide bestuurders bleven daarbij ongedeerd. Eén van beide auto’s kwam hierbij overdwars op de weg te staan. De bestuurder van de andere auto liep op de snelweg om een waarschuwingslampje achter de auto’s te plaatsen om het naderende verkeer te attenderen op de auto´s die op de weg stonden. Op dat moment passeerde een bestelbusje, waarvan de bestuurder de man waarschijnlijk niet dan wel te laat heeft opgemerkt. De man werd door het busje geschept. Het Mobiel Medisch Team uit Amsterdam kwam met de traumahelikopter ter plaatse, maar hulp kon helaas niet meer baten. Het slachtoffer overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

De snelweg werd vanaf Almere Stad (afrit 5) afgesloten voor uitgebreid onderzoek door agenten van de Verkeers Ongevallen Analyse en voor het bergen van het lichaam van de overleden man en de betrokken voertuigen. De afsluiting heeft meerdere uren geduurd. Het verkeer werd omgeleid door de stad. De bestuurder van de bestelbus, een 43-jarige man uit Kampen, werd aangehouden.