Nieuws

Motorrijder overleden na ernstig ongeval op Spectrumdreef

Op de Spectrumdreef heeft maandagavond een ernstig ongeval tussen een motor en een auto plaatsgevonden. De motorrijder is daarbij om het leven gekomen.

Dat gebeurde rond 22:35 uur ter hoogte van de Azorenweg. De motor reed op dat moment op de Spectrumdreef toen het tot een botsing kwam met de automobilist die vanuit de wijk kwam.  Direct na het ongeval is men gestart met het reanimeren van het slachtoffer. Ondanks de langdurige inzet van de hulpdiensten mocht dit helaas niet baten. De brandweer heeft eveneens geassisteerd door het plaatsen van grote schermen. Ook een traumahelikopter uit Brabant is ter plaatse geweest maar hun inzet bleek uiteindelijk niet meer nodig te zijn.

Vanwege het ongeval is de Spectrumdreef in beide richtingen lange tijd afgesloten. De politie heeft uitgebreid sporenonderzoek verricht om meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak van het ongeval.

31 gedachten over “Motorrijder overleden na ernstig ongeval op Spectrumdreef

  • Ik hoorde het ongeval gebeuren. de motorrijder reedt volgas! het kruispunt is erg onoverzichtelijk om dat er een flinke hobble in de weg zit op ca 50 meter van de kruising.

    Beantwoorden
    • Wat je hoort is niet wat je ziet. Daarom vraagt men ook altijd om Oog getuigen.

    • Ik heb gisterenavond ook een motorrijder bij mij op de Kalenderweg langs horen rijden die dacht dat hij op het circuit reed. Ik denk dan zelf als motorrijder waarom hier in een woonwijk. Ik weet niet of dit dezelfde was. Mijn gedachten gaan wel naar alles wat hij misloopt van zijn leven en naar iedereen die hij achterlaat.

    • Hij reedt niet volgas. Ik heb het zien gebeuren, zo’n motor hoor je gewoon en je kan hem ook in de koppeling horen

    • dus je HOORDE dat de motor vol gas reed?
      misschien schakelde hij wel later dan normaal.
      ik rijd zelf ook motor, doorrijden in een versnelling klinkt als heel wat maar hoeft zeker niet vol gas te zijn.

  • Ik woon tegenover deze weg, de gran canariastraat. Het is niet alleen de hobbel die het zo gevaarlijk maakt. Vanuit de rotonde lijkt het wel vrij spel voor iedereen. Geen snelheidsdrempels, niets!! Je kunt er tot aan de hobbel een snelheid opbouwen van 100+ km/h, motoren meer!!! Vervolgens moet je als autorijder, wanneer je uit de wijk komt rijden maar inschatten hoe snel iemand komt aanrijden…

    Beantwoorden
    • Martijn Luka

      Woon zelf ook in de buurt. Je hoort wel degelijk of een motor op toeren is of niet, zoals de eerste reactie aangeeft. Daarnaast was het 22:35 (erg rustig) nodigt deze weg idd uit om gas te geven. Bovendien is het onwaarschijnlijk dat je jezelf dood rijdt met 50, eerder iets gebroken of een hersenschudding lijkt me.

    • Geluid zegt bijvoorbeeld bij een open uitlaat niet veel, het ligt aan welke versnelling je rijd en aan het touren tal hoe hij klinkt. Je kan ook 50 rijden en dan klinkt het als of je hard rijd.

    • Laten we de conclusie nu maar over aan de mensen die het ongeval onderzoeken en niet zelf een conclusie trekken en heel veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden wand het zijn niet alleen de nabestaanden maar ook de automobilist en hulpdiensten die er bij zijn geweest het enige dat ik weet is dat er iets verschikkelijks is gebeurd

    • Dat is echt waar ik woon ook in de buurt en zeg altijd dat er daar een dodelijke ongeluk kan gebeuren. Wanneer je uit de woonwijk wil rijden komen er zo veel auto’s achter elkaar soms aan waarvan je schatting echt vervelend kan zijn, de 1 rijd harder dan de ander bijna niemand houd zich hier aan de limiet. Ik zeg altijd er moet een stoplicht komen, veel van mijn buren zeggen het zelfde. Ik kan in de ochtend bijna niet uit mijn eigen wijk om mijn kids naar school te brengen, want iedereen rijd hier richting de snelweg in de ochtend om te gaan werken of om kinderen naar school te brengen, zelfde geld in de middag tot avond uren rond spits.

  • Gezien de afstand tussen het lichaam en de motor, lijkt me toch dat hier met redelijke snelheid gereden is.

    Beantwoorden
    • Eerste, gecondoleerd voor de nabestaanden. De politie kan en zal de snelheid van de motor berekenen met behulp van het gewicht van de motor plus rijder en de afstand van waar hij voor het eerst remde tot waar hij landde. Ik heb vandaag over de kruispunt gereden, en de remsporen zijn best wel lange, maar dat geeft ook niet de hele picture. Helaas kan zelfs een eenvoudig ongeluk met een motor ernstig zijn. Ik vind het hele erg jammer dat dit moet gebeuren.

    • Dat zegt niks hoor! Me moeder heeft ook een ongeluk gehad en haar fiets lag ook meters verder

  • Gecondoleerd voor alle nabestaanden. Als ik het lees van de ooggetuige reed hij niet vol gas. Mensen interpreten idd geluid met snelheid. Op de motor ben je inderdaad heel kwetsbaar en zijn de gevolgen helaas niet te overzien. Vele automobilisten zien ons motorrijders helaas wel eens over het hoofd. Nogmaals wens ik de nabestaanden heel veel sterkte toe. Laten we met zijn allen niet te veel conclusies trekken.

    Beantwoorden
  • Ik woon ook in deze wijk en kom dagelijks over deze kruising. Richting de Evenaar loopt de weg wat omhoog om over het fietspad te gaan. Daardoor is het zicht die kant op behoorlijk beperkt. Als je de weg op wil moet je altijd 6x kijken of er niet toch nog iets aan komt over de verhoging. Hou je je aan de snelheid, dan hoeft er niks aan de hand te zijn, maar rijdt je iets te snel, dan is er niet veel tijd meer om te reageren. Dat wil niet zeggen dat dat hier ook het geval was. Ik neem aan dat dit goed is onderzocht. Ik kwam er gisteravond rond 00:45 langs en toen was het onderzoek nog bezig.

    Mijn ervaring is ook dat er regelmatig veel te snel gereden wordt, niet alleen door motorrijders maar ook door automobilisten.

    Na dit verschrikkelijke ongeluk is het misschien tijd om hier een rotonde te maken.

    ‘Als het kalf verdronken is, dempt men de put.’

    Mijn medeleven met de nabestaanden.

    Beantwoorden
  • Ik rijd zelf ook motor en het is inderdaad zo dat je makkelijk te hard kan rijden het is alleen wel zo dat je als motorrijder zeer kwetsbaar bent en ook regelmatig over het hoofd wordt gezien daar moet je dus echt rekening mee houden. Ik vindt het verschrikkelijk wat er is gebeurt zo een ongeval kent alleen maar verliezers. Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte toe

    Beantwoorden
  • Rijinstructeur

    Ik ben notorinstructeur en heb veel gezien. Ook op het circuit. Deze gast heeft echt geen 50 gereden hoor. Ook nog eens geen uitvaartverzekering. Maar wel veel te hard motor rijden binnen bebouwde kom. Lekker bezig en daar zadelt ie nu de nabestaanden mee op.

    Beantwoorden
    • Als het je familielid was geweest had je hem niet *gast” genoemd. Dat hij geen uitvaartverzekering had gaat je geen ene lor aan. Let erop, een ongeluk schuilt in een hoekje. Dat geldt ook voor jou. De club waarin hij zat zal hem een goede uitvaart bezorgen. Maak je niet druk.

    • Ik geloof niet dat het jou probleem is dat hij geen uitvaartverzekering heeft of hebben de naasten jou gevraagd voor de uitvaart te betalen? Meedogenloze opmerking ! Schaamteloos

    • Ruben van hout

      Je bent echt schaamteloos met je gast en met je geen uitvaartverzekering ik heb er geen worden voor…..en ga eerst Nederlands leren schrijven met je notorinstructeur😓

  • Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik kende deze jongen niet maar ga hem nooit meer vergeten. Ik heb de aanrijding zelf niet gezien maar wel zijn motor langs zien schuiven en hoe er gevochten werd voor zijn leven. Dat geluid en die beelden…. Heel triest! Net ook het eerbetoon gezien. Wel jammer dat er veel in een korte broek en shirt op de motor zitten en dan ook met veel kracht rijden. 1 ging er zelf onderuit. Zelf heb ik al de hele dag huilbuien als ik die geluiden weer hoor en ben bang dat het weer mis gaat. Mensen doe aub voorzichtig. Je laat zoveel verdriet achter. Rust zacht jonge man en heel veel sterkte voor de nabestaande!

    Beantwoorden
    • Buurtbewoner

      Het is vreselijk en triest. Alle sterkte voor alle betrokkenen.
      Jammer is wel als je beetje kritisch bent , dat er direct over respect wordt gesproken. Wat nu als je kind, vrouw of wie dan ook naast je in de auto er slecht vanaf komt omdat iemand ruim dubbele snelheid rijdt en op je klapt?. Wat er ook allemaal gezegd wordt ,wel niet volgas. Het was geen 50. En ook geen 80. Simpel uit te rekenen met beveiligingcamera afgelegde weg en seconden. Het was ruim over de 100. Ook al op de evenaar ging het flink hard.
      Schokkend is ook dat zelfs tijdens een herdenking van zoiets vreselijks, men door de straten rijd alsof het circuit park assen is, en je deze avond overal al weer motoren los hoort gaan . Schijnt zelfs iemand onderuit te zijn gegaan. Weinig van geleerd blijkbaar. Op naar de volgende klapper en stille tocht.

  • Ik ben zo benieuwd hoe het met de automobilist gaat? Dáár hoor je niets over. Die moet toch een trauma voor het leben hebben. Voor deze bestuurder/ster ook héél veel sterkte!

    Beantwoorden
    • Nou inderdaad, ik werd zelf laatst rechts ingehaald door een motor terwijl ik op het punt stond naar rechts te gaan, vreselijk als je er op klapt. Gelukkig niet gebeurt maar het kan wel zo gebeurd zijn.
      Het motorrijden geeft een heel vrij gevoel maar je bent zo verschrikkelijk kwetsbaar.
      Heel triest.

  • Mooi te vernemen dat er nu via crowd funding meer dan €15.000 is opgebracht voor een mooie uitvaart van het slachtoffer.

    Beantwoorden
  • Ten eerste mijn condoleances aan de familie.
    Ik ben vandaag even op de plek wezen kijken en zag alle getekende lijntjes op de weg.
    Hij kwam vanaf de rotonde aanzetten richting A6. Ongeveer 200/225 meter later gaat hij vol in de remmen. Er slaat een tegemoetkomende auto linksaf de buurt in. Hij heeft de achterkant van de auto nog net geraakt…er was niet veel schade aan beide voertuigen. De motor glijdt nog zeker 80/90 meter door op de weg.
    Uit deze situatie kun je zien dat motor te hard reed. Misschien had de auto ook geen richting aangegeven. De motor is moeilijk te zien als hij van achter het bruggetje aankomt.
    Het kan een samenloop van omstandigheden zijn. Alleen de politie en familie zullen het echte antwoordt weten.
    Rust zacht jongen. Je bent niet vergeten.

    Beantwoorden
  • Ik heb hem ook horen accelereren. Ik rij zelf motor en weet wat dat betekent. De remwegen begon een meter of 15 á 20 voor het raakpunt en dan de motor nog zo ver doorrijden? Héél triest, maar hij had ook iemand mee kunnen nemen. Bovendien was de herdenking imposant, maar hebben zijn vrienden daarmee goed laten zien wat zij normaal vinden in het verkeer… nogmaals heel triest, maar wel voorrang, maar toch eigen schuld. Heb ook heel erg veel medelijden voor de automobilist, heeft geen schijn van kans gehad.

    Beantwoorden
    • Na mijn idee heeft hij niet geremd . Ik heb namelijk alleen de klap gehoord en toen zag ik zijn motor langs schuiven . Ik heb geen rem/slip geluiden gehoord. Zijn die strepen niet van de motors die er met het eer betoon waren?

  • Er zijn genoeg mensen die deze weg heel goed kennen, als men de remsporen heeft gezien is er op het laatste moment geremd en zou er sprake kunnen zijn dat de automobilist de motor inderdaad totaal niet gezien heeft, ongeacht welke snelheid hier gereden werd. Motorrijders worden ontzettend vaak over het hoofd gezien. Ook s’avonds laat verwacht men minder verkeer op de weg en is de blik op overig verkeer minder.

    De bevindingen laten we over aan de specialisten op dit gebied!

    Het is een vreselijk ongeval voor alle partijen, motorrijder en automobilist!
    niemand wenst beide niets van dit toe!

    Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte toe, we zullen Pras ontzettend missen.

    Ik ben in het speciaal heel erg blij en dankbaar voor al het moois, liefde en steun waar we elkaar mee steunen als vrienden en familie.

    Hiervoor mijn dank!

    Beantwoorden
    • Ik zie de reactie dat de automobilist de motorrijder over het hoofd heeft gezien, ongeacht welke snelheid er is gereden.
      Nu is dat laatste juist wel erg belangrijk.
      Bij 50 of wellicht 60-70km/u zouden de gevolgen hoogswaarschijnlijk heel anders zijn geweest.
      Daar ligt nu juist het probleem, slecht zichtbaar savonds, veel te hard gereden, automobilist en motor konden door snelheid niet meer anticiperen.
      Exacte snelheid moet de politie maar bepalen, maar naar wat ik zelf gezien heb waarschijnlijk ruim het dubbele, en dan zit ik echt aan de voorzichtige kant.
      Het echte nare aan dit verhaal is dat afgelopen 2 dagen blijkt dat er weinig geleerd is blijkbaar.
      Blijven als gekken rijden, op naar de volgende klapper dus,.
      Kunnen ze weer een herdenking gaan houden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *