Frontale botsing op Waterlandseweg

Op de Waterlandseweg zijn donderdagmiddag twee auto’s frontaal op elkaar gebotst. Eén persoon is ter controle naar het ziekenhuis gebracht. 

Het ongeval gebeurde rond 14:00 uur tussen de kruising van de Kemphaanweg en de Vogelweg op het nieuw geopende gedeelte van de weg. Volgens de politie dacht de bestuurder van één van de voertuigen dat hij in kon halen op het nieuwe stuk. Dat bleek echter niet te kunnen, met een botsing tot gevolg.

Een inzittende van één van de voertuigen is ter controle naar het Flevoziekenhuis gebracht. De toegesnelde brandweer hoefde niet in actie te komen.

Werkzaamheden
Een deel van de oude rijbaan van de Waterlandseweg is momenteel afgesloten. Weggebruikers worden gedeeltelijk over een nieuw stuk weg geleid. Op het weggedeelte is geen doorgetrokken streep zichtbaar maar een lijn met onderbrekingen. Met borden staat aangegeven dat er een inhaalverbod van kracht is.

Vanwege het ongeval en de bergingswerkzaamheden is de Waterlandseweg een uur afgesloten geweest.

 

5 reacties op “Frontale botsing op Waterlandseweg

  • 7 september 2017 om 17:18
    Permalink

    Rijden er veel als idioten. Ga er dagelijks 2x overheen, maar hoe vaak ik wel niet aan de kant gedrukt ben omdat ze nog net even over het verdrijvingsvlak moeten inhalen… Alles staat zeer duidelijk aangegeven, mensen letten gewoon niet op. Regelmatig zie ik mensen door rood scheuren, terwijl het dan al een poosje rood is, dus niet last minute. Zien gewoon de stoplichten niet? Probleem is wel, als er wat gebeurd, moet iedereen om rijden. Als dat al kan, soms kun je geen kant op, ligt er aan waar een ongeval plaatsvindt.

    Beantwoorden
  • 9 september 2017 om 09:11
    Permalink

    Sorry, ik ben het totaal niet eens met de reactie van Marcel.
    Ik rijd ook veel over de Waterlandseweg en vind dat het HEEL slecht is aangegeven hoe de situatie is. Dit ongeluk is overdag gebeurd en is de situatie al niet duidelijk!!! Als het donker is en regent en je misschien ook nog eens niet bekend bent op deze weg dan is het heel erg onduidelijk!
    Heb het zelf namelijk ook meegemaakt dat ze mij op ditzelfde stuk gingen inhalen en dat ging naar net goed omdat ikzelf flink afremde zodat de inhaler weer naar rechts kon. Voor mijn eigen veiligheid rijd ik niet meer over de Waterlandseweg maar rijd om via de Olifanten!
    Mijn persoonlijke mening is dat Rijkswaterstaat de Waterlandseweg helemaal had moeten afsluiten en een omleiding had moeten instellen OF met staketsels en goede verlichting het beter had moeten aangeven met duidelijke “pijlborden” !!!!!!
    Maar helaas is dit niet de enige plek waar het slecht is aangegeven, de A27 verdient ook geen schoonheidsprijs!!!!

    Beantwoorden
  • 9 september 2017 om 09:31
    Permalink

    Ik rij dagelijks over de Waterlandse weg. Je moet echt bekend zijn met de weg wil het duidelijk zijn en in het donker is het nauwelijks zichtbaar. Ik ben een keer ‘s avonds er overheen gereden maar werd toch bijna door een tegenligger plat gereden die zo nodig moest inhalen. Door veel seinen met groot licht, ging de inhaler weer terug. Ik rij nu via de A1. Ze hadden de weg beter kunnen afsluiten en daardoor sneller kunnen aanpassen.

    Beantwoorden
  • 9 september 2017 om 10:20
    Permalink

    Nou… Beste automobilist… Er zijn na het ongeval van eergisteren NOG meer borden geplaatst en zie het ongeval van vanmorgen. Bij de stoplichten nota bene… Iets met door rood rijden lijkt me hier van toepassing zoals ik al in mijn bericht had aangegeven. Als het zo onduidelijk was, waren er continu ongelukken geweest. Rijden heel veel auto’s overheen. Er is alleen een bepaald percentage wat gewoon niet oplet.

    Beantwoorden
  • 9 september 2017 om 10:48
    Permalink

    Ik heb het over de frontale botsing en NIET over door rood rijden!
    Het is en blijft een zeer gevaarlijke situatie daar! NOG meer borden….tja als het kalf verdronken is dempt men de put!
    Maar Marcel blijf lekker over de Waterlandseweg rijden ervan uitgaande dat het een veilige situatie is daar. Ik wens je veel succes!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *