Kort nieuws

Auto uitgebrand op industrieterrein Poldervlak

In de Bakkenzuigerstraat is in de nacht van maandag op dinsdag rond één uur een auto uitgebrand. In eerste instantie was er sprake van een gebouwbrand en daarom werden er twee autospuiten en de hoogwerker gealarmeerd.

Ter plaatse bleek er een personenauto in brand te staan voor het bedrijfspand op industrieterrein Poldervlak. Deze brand kon door de bemanning van één autospuit snel worden bedwongen.

De eigenaar, die in het bedrijfspand aanwezig was, heeft nog zelf geprobeerd de brand te blussen en heeft daarbij rook ingeademd. Hij werd daarvoor ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis.

Brandstichting

Dinsdag heeft de politie bekend gemaakt dat er vermoedelijk sprake is van brandstichting. Behalve de auto bleek ook een rolluik van het bedrijfspand in brand te zijn gestoken. De eigenaar van het pand had de brand bij het rolluik al zelf geblust. De recherche roept getuigen op zich te melden. Hebt u iets gezien van de brand en/of heeft u meer informatie dat bij het onderzoek kan helpen? Neemt u dan contact op met de politie via 0900-8844 of via politie.nl. Anoniem reageren kan via Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000 of via M-online.