Persberichten

Opsporingsbericht: Mishandeling Spoorbaanpad

almere0412mishandelingZondagavond 23 november 2014 slaan en schoppen vier jongens op het Spoorbaanpad een jongeman van 16 jaar uit Almere in elkaar. De politie zoekt de nog onbekende verdachten.

Het gebeurt rond 20.50 uur. De jongen van 16 loopt over de stoep van de Eekhoornstraat in de richting van de Hermelijnweg. Tien meter vóór hem, op de hoek, ziet hij een jongetje van ongeveer elf jaar met een fiets staan. Tegelijkertijd ziet hij vanuit de spoortunnel een groepje van vier lichtgetinte jongens komen lopen. Hij hoort dat de vier tegen elkaar zeggen dat ze de fiets van het jongetje willen stelen en ziet dat zij naar hem toe lopen. Het jongetje hoort het ook, schrikt enorm en kijkt angstig om zich heen. De Almeerder besluit het voor het jongetje op te nemen en spreekt de groep aan.

Boksbeugel
Eén van de vier komt op hem af en geeft hem met een boksbeugel een keiharde slag in zijn gezicht. De Almeerder zakt meteen bewusteloos in elkaar. Even later komt hij weer bij. Dan ligt hij alleen op straat en zijn het groepje en het jongetje voor wie hij het opnam, verdwenen. Vermoedelijk is het jongetje er al vandoor gegaan op het moment dat één van de jongens de Almeerder aanviel. Hij loopt duizelig naar huis en weet nog aan te bellen. Zijn moeder doet open, waarna hij naar binnenloopt en weer bewusteloos raakt.

Zijn moeder belt 112 en een ambulance brengt de jongen naar het ziekenhuis. Daar blijkt dat hij naast een hersenschudding, meerdere gekneusde plekken op zijn lichaam heeft opgelopen. Waarschijnlijk is hij nog geschopt en geslagen terwijl hij al bewusteloos op de grond lag.

Belangrijke getuige

Na de melding van de ernstige mishandeling zoekt de politie op de plek van de mishandeling en start een zoekactie met Burgernet. Helaas levert dat niets op.De politie zoekt getuigen; één getuige in het bijzonder: het jongetje met die fiets, waar de daders het dus eerst op gemunt hadden. Hij kan een belangrijke getuige zijn. Hij is blank, rond de 11 jaar oud en droeg een grijze muts en rode bodywarmer.

(bron tekst: politie.nl, juistheid ligt bij de politie)

Signalementen verdachten

Verdachte 1 (de jongen die het slachtoffer sloeg met een boksbeugel):

• lichtgetinte huidskleur
  • lengte ongeveer 1,85 meter
  • kortgeschoren donker baardje met bakkebaarden doorgetrokken naar beneden
  • droeg een zwarte jas
  • had een blauwe trui aan
  • droeg een riem van het merk Gucci
  • had donkere gympen aan.

Verdachte 2:

• lichtgetinte huidskleur
  • lengte 1,85 meter tot 1,90 meter
  • normaal postuur
  • kortgeschoren donker haar
  • droeg een zwarte jas
  • had een wit petje op van het merk Marco Polo met logo van mannetje op een paard en een stick.

Verdachte 3:

Verdachte 4:

• van Noord-Afrikaanse afkomst
  • leeftijd ongeveer 19 jaar.

Vragen

Heeft u iets van de mishandeling gezien of weet u misschien wie de verdachten zijn? Bel dan gratis de Opsporingstiplijn van de politie 0800-6070. Als u uw naam niet wilt zeggen, bel dan gratis Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.