Brand bij Danceclub Eindelijk Weer

Woensdagmiddag werd de brandweer rond vijf uur gealarmeerd door een automatische brandmelder bij Danceclub Eindelijk Weer aan het Festivalplein. Ter plaatse bleek dat er daadwerkelijk sprake was van een brand. Er was echter niemand in het pand aanwezig en de brandweer moest de toegang forceren door een deur open te zagen. Het was in eerste instantie nog onduidelijk wat er brandde en hoe groot de brand was. Daarom werd door de brandweer volgens procedure opgeschaald naar middelbrand en werden een tweede tankautospuit en de hoogwerker opgeroepen.

Eenmaal binnen bleek dat de brand snel kon worden geblust. Daarna is de brandweer nog enige tijd bezig geweest om met behulp van de overdrukventilator de rook uit het gebouw te verdrijven. Het is nog onbekend hoe groot de schade is.