Kort nieuws

Filmende brandweerlieden doneren €3000,- aan goede doelen

Brandweerlieden van het YouTube-kanaal Fire24/7 en Brandweer Flevoland hebben in totaal €3000,- geschonken aan drie goede doelen. Dat deden de brandweerlieden van de inkomsten van hun YouTube video’s.

Tijdens brandweerinzetten maken verschillende brandweerlieden in Flevoland video’s. Dit doen ze onder andere met GoPro camera’s. Deze beelden worden gemonteerd tot een video en wordt na goedkeuring gedeeld via YouTube. In totaal zijn er inmiddels bijna 30 miljoen weergaven op de 295 video’s die op het kanaal te zien zijn.

Met advertenties wordt geld verdiend met de video’s. De brandweerlieden houden het geld niet zelf maar hebben de afspraak dat de inkomsten worden gebruikt om uit te reiken aan een goed doel.

Goede doelen

De brandweerlieden hebben donderdag drie cheques van €1000 uitgereikt aan drie goede doelen. De doelen zijn gekozen door brandweerlieden die deelnemen aan het maken van beelden voor Brandweer Flevoland en Fire24/7. De brandweerlieden kozen voor Kika, Stichting de Opkikker en de Nederlandse Brandwonden stichting.

Benieuwd naar de beelden van Fire 24/7? Neem dan een kijkje op hun YouTube-kanaal.

Foto’s: Fire 24/7