Auto gaat in vlammen op in Haven, grote zoekactie naar inzittende

Donderdagochtend is er brand ontstaan in een auto aan de Scoutingpad in Haven. Het voertuig brandde compleet uit. In de omgeving is met een speurhond en helikopter gezocht naar een 36-jarige man.

De auto werd even voor 10:00 uur aangetroffen nabij het scoutinggebouw van Scouting Cornelis Lelygroep aan het Scoutingpad. De auto stond geparkeerd in een grasveld op een plek waar normaal een kampvuur word gemaakt. De brandweer kon niet voorkomen dat het voertuig volledig in vlammen op ging.

De politie heeft in de omgeving met een speurhond en een politiehelikopter gezocht naar de inzittende van de auto. Daarnaast is er via Burgernet gevraagd om uit te kijken naar een 36-jarige man. De man is korte tijd later aangetroffen. Door de politie wordt onderzocht hoe de brand heeft kunnen ontstaan. Vermoedelijk gaat het om brandstichting.

Een brandweerwagen kwam in de drassige ondergrond vast te zitten. Er kwam een extra brandweerwagen ter plaatse om de gestrande brandweerwagen met een lier los te trekken.