Woningen Hengelostraat ontruimd na vlam in de pan

In een flatwoning aan de Hengelostraat is aan het begin van dinsdagmiddag brand uitgebroken. Bewoners roken een brandlucht en gingen op onderzoek uit, waarop zij bij een appartement op de eerste verdieping rook onder de deur vandaan zagen komen. Hierop werd de brandweer gealarmeerd. Het bleek dat er brand was uitgebroken in de keuken door vlam in de pan. Er was niemand in de woning aanwezig. Kennelijk was het pannetje op het vuur vergeten door de bewoner toen deze het huis verliet.

Omdat de brand daardoor niet snel kon worden opgemerkt kon deze zich verder uitbreiden. De afzuigkap vatte vlam en de brand trok het ventilatiekanaal in. Daarop heeft de brandweer opgeschaald naar middelbrand. De politie was bij aankomst uit voorzorg al begonnen met het ontruimen van de omliggende woningen in de flat. De hoogwerker van de brandweer kwam ter plaatse om eventueel te kunnen assisteren met de ontruiming van bewoners boven de brand, maar het voertuig hoefde niet te worden ingezet. De Officier van Dienst van de GGD werd ook gealarmeerd voor overleg met brandweer en politie en om direct te kunnen handelen bij eventuele slachtoffers bij de evacuatie. Maar door de snelle ontruiming is er niemand gewond geraakt.

De brandweer slaagde er in de brand snel te blussen en het sein brand meester te geven. Na een controle op nog brandende of smeulende resten konden de bewoners, die met verschillende huisdieren buiten stonden te wachten, na enige tijd weer terug naar hun woningen. De politie zorgde voor verdere afhandeling en ging op zoek naar de bewoner van het getroffen appartement.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *