Hond gered na brand in woonboot

Zondagmiddag rond 15:30 uur rukte de brandweer met groot materieel uit naar het Escherpad in de wijk Tussen de Vaarten. In een woonboot die daar aangemeerd ligt was een kleine brand ontstaan. De brandweer had de brand snel onder controle. Echter bleek onder in de boot een hond te hebben gezeten die een aanzienlijke hoeveelheid giftige polyester rook had ingeademd. Brandweerlieden en een omwonende zorgde ervoor dat de hond werd gereanimeerd en vervolgens weer op de been geholpen werd. De dierenambulance heeft het hondje meegenomen naar een dierenarts voor verder onderzoek. Ook het baasje van de hond bleek een hoeveelheid giftige rook ingeademd te hebben. Totaal zijn er drie personen voor controle naar het ziekenhuis overgebracht wegens de giftige rook. De brandweer heeft met speciale pakken de boot doorzocht en geventileerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *