Auto te water op Gooimeerdijk-Oost, één persoon overleden

Zaterdagavond om 19:50 uur werden de hulpdiensten gealarmeerd voor een voertuig te water aan de Gooimeerdijk-Oost, ter hoogte van het Rooibos. Ter plaatse bleek er een personenauto op z’n kop in het water te liggen. Een 71-jarige man uit Almere is bij het ongeval om het leven gekomen.

De brandweer rukte uit met meerdere eenheden waaronder meerdere duikteams. Naast twee ambulances kwam ook het MMT uit Amsterdam per traumaheli ter plaatse. Vanaf het water was er ondersteuning door een reddingsboot.

Persoon overleden

In het te water geraakte voertuig werd één overleden persoon aangetroffen. Het gaat om een 71-jarige man uit Almere. De politie gaat uit van een eenzijdig verkeersongeval. Voor de reddings- en onderzoekswerkzaamheden werd de Gooimeerdijk-Oost tussen Almere Haven en de A27 volledig afgesloten. Ook het fietspad werd bij de incidentlocatie afgesloten.

Een gedachte over “Auto te water op Gooimeerdijk-Oost, één persoon overleden

• Snap dit 112 nieuws site is maar persoonlijk was ik bij zo heftig incident niet terplaatse geweest voor paar foto’s te maken en dan op site zetten waar iedereen kan kijken