Uitslaande brand veroorzaakt grote schade aan sporthal

In de nacht van woensdag op donderdag is er een grote brand uitgebroken in sporthal Anna Park in Stedenwijk. De brandweer werd om 1:38 uur via een particuliere alarmcentrale gealarmeerd vanwege een brandalarm wat af ging. De brandweer kwam ter plaatse en ontdekte vervolgens de uitslaande brand. Hierop werd er meteen opgeschaald op naar ‘middelbrand’. De brand bevond zich in het gedeelte van de kantine, kleedkamers en kantoren.

De brandweer heeft met twee tankautospuiten en een hoogwerker de brand bestreden. Rond 3 uur was de brand onder controle. De schade is aanzienlijk. Voetbalclub Forza en andere sportverenigingen kunnen voorlopig geen gebruik maken van de sporthal. De oorzaak en schadebedrag zijn nog niet bekend.