Stille tocht voor overleden grensrechter

Aankomende zondag wordt voor de overleden grensrechter Richard Nieuwenhuizen een stille tocht gehouden. Dat heeft voorzitter van Buitenboys Marcel Oost dinsdagmiddag bekend gemaakt. De tocht begint om 17.00 uur en eindigt bij de voetbalclub aan de Daniƫl Stalpaertstraat. Vanaf waar wordt vertrokken is nog niet bekend.

Voorgeleid
De 15-jarige jongens en 16-jarige jongen verdachten uit Amsterdam worden donderdag 6 december aanstaande voorgeleid bij de rechter-commissaris bij de rechtbank in Lelystad. De verdachten zullen worden voorgeleid voor doodslag, mishandeling en openlijke geweldpleging. Er zullen nog diverse getuigen worden gehoord en het is mogelijk dat er nog meer verdachten zullen worden aangehouden.

Medeleven
Ook FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft dinsdag laten weten “diep geschokt te zijn door het overlijden van de Nederlandse grensrechter. Een verschrikkelijke tragedie”, aldus Blatter. De KNVB heeft in samenspraak met het bestuur van S.C. Buitenboys besloten om alle amateurwedstrijden het komende weekend af te lasten. Voorafgaand aan alle wedstrijden in het betaalde voetbal zal een minuut stilte in acht worden genomen en zullen spelers en scheidsrechters rouwbanden dragen. Voorzitter van het bestuur amateurvoetbal Bernard Fransen en directeur amateurvoetbal Anton Binnenmars hebben vanmiddag op een persconferentie gereageerd op de gebeurtenis.