Grote zoekactie naar vermiste Henry de Vries

Zondag hebben 120 vrijwilligers en reddingshonden gezocht naar de vermiste Henry de Vries uit Harderwijk. De man is al sinds 27 november vermist en is voor het laatst gezien bij een tankstation op industrieterrein De Vaart in Almere Buiten.  Hij was die ochtend met zijn zwarte Audi A6 onderweg van zijn woning naar zijn werk in Houten. Na zijn bezoek aan het bewuste tankstation op de Dukdalfweg is nooit meer iets van hem vernomen. In een uiterste poging om de man te vinden besloot de familie om een grote zoektocht in en rond Almere te organiseren. Via Facebook werden mensen opgeroepen om zich aan te melden om te helpen met zoeken.

Om elf uur verzamelden alle deelnemers aan de zoekactie zich bij het clubgebouw van voetbalclub Almere City FC. Na een korte instructie werden er zes zoekgroepen gevormd. Elke groep is naar een gebied gestuurd om op zoek te gaan naar aanwijzingen die kunnen leiden tot het terugvinden van de vermiste man. De zoekacties werden voornamelijk gehouden in het gebied rond Almere Hout, de Waterlandseweg, de Vogelweg, de Gooimeerdijk en Pampushout.

Ook hebben vrijwilligers van Stichting Reddingshonden RHWW een grote zoektocht gehouden. Zij hebben het gebied op en rond industrieterrein De Vaart afgezocht met speurhonden. Daarnaast hebben zij ook op het water van de Lage Vaart met een boot en speurhond gezocht naar aanwijzingen.

De zoektocht werd georganiseerd in samenspraak met de politie en de recherche. De politie houdt zich sinds enkele dagen ook bezig met de vermissingszaak, maar wil hier verder geen mededelingen over. Het is op dit moment onbekend of de zoektochten van vandaag iets opgeleverd hebben.

Update: De familie van Henry heeft via de Facebookpagina laten weten dat de zoektocht van vandaag niets heeft opgeleverd.