Firefighter Stairclimb in WTC Almere groot succes

Firefighter Stairclimb organiseerde op zondag 11 september 2022 een trappenloop in het World Trade Center in Almere. Hier gingen brandweer, politie, ambulance, defensie en oud-gedienden 600 treden traplopen. Dit ter nagedachtenis aan de gevallen slachtoffers van 9/11 New York. Tegelijkertijd werd er geld opgehaald voor stichting Bevrijd van PTSS.

Zondagochtend verzamelden zich al vroeg een grote groep met brandweerlieden, politieagenten, ambulanciers en oud-gedienden bij het WTC in Almere. Bepakt met onder andere een zuurstoffles, masker en een uniform gingen de hulpverleners naar boven. In totaal moesten er 30 verdiepingen worden beklommen, circa 600 treden.

Herdenking
Rond het middaguur stond brandweercommandant John van der Zwan stil bij de gebeurtenissen van 9/11, maar ook bij brandweerlieden die -nationaal en internationaal- zijn omgekomen bij het uitoefenen van hun beroep.

Geld ingezameld

Het opgehaalde geld van de Firefighter Stairclimb komt ten goede aan stichting Bevrijd van PTSS. Bas en Leon, organisatoren van het evenement, overhandigden een cheque ter waarde van €17006,36 aan de stichting Bevrijd van PTSS.