Brand in loods bij Scoutingpad

Vrijdagmiddag om kwart voor vier is er brand uitgebroken in een loods aan het Scoutingpad in Almere Haven. Bij de brand raakte niemand gewond.

Al snel bleek het te gaan om een fikse brand die in de wijde omgeving te zien was. De brandweer is met drie blusvoertuigen, een hoogwerker en een blusvoertuig uit Lelystad ter plaatse gekomen. Na een half uur was de brand geblust. Enkele gasflessen konden op tijd uit de schuur worden gehaald.

De brandweer is enige tijd bezig geweest met sloopwerkzaamheden en nablussen. Van de loods, waar voornamelijk kano’s in lagen opgeslagen, is weinig meer over. Uit voorzorg kwam ook een ambulance ter plaatse. Bij de brand raakte niemand gewond. De oorzaak van de brand is nog niet duidelijk.