Met loeiende sirenes door Almere voor KinderBeestFeest

Vrijdag vond het jaarlijkse KinderBeestFeest plaats in dierentuin Artis. Vanaf verschillende ziekenhuizen en zorginstellingen werden kinderen met ‘speciaal vervoer’ naar de dierentuin gebracht.

Vrijdagavond werd voor de 19e keer het KinderBeestFeest georganiseerd, het jaarlijks besloten feest in dierentuin Artis. Onder begeleiding van 150 politiemotoren gingen 350 voertuigen van ambulance, brandweer, defensie, overheid, particuliere diensten, politie, en Rode Kruis de weg op om de kinderen naar ARTIS te brengen voor een onvergetelijke avond.

Ruim 1250 kinderen zijn uitgenodigd door ruim 45 ziekenhuizen en instellingen uit de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Flevoland. Zij mochten ook hun ouders/verzorgers, broertjes en zusjes meenemen. In totaal kwamen er circa 5000 gasten. Rond 17:00 uur vertrok een stoet met voertuigen vanaf het Flevoziekenhuis richting Amsterdam.

Alle vrijwilligers die meehelpen aan deze feestavond, doen dit belangeloos en in hun vrije tijd. In totaal zijn zo’n 1500 vrijwilligers in touw geweest om de kinderen en hun gezin een fantastische avond te bezorgen.

5 gedachten over “Met loeiende sirenes door Almere voor KinderBeestFeest

• Leuk dit soort acties. Toch vind ik het niet juist dat de sirenes van dit soort voertuigen op deze wijze gebruikt worden. Prima om het te doen op een enkele plek, maar om zo over de drukke wegen te rijden zonder noodgeval kan echt niet.

• Neem jij nog ff lekker een slokje azijn. Bah

• neem maal wat “malic acid” het zuurste spul op de wereld (veilig om the eten). of gewoon de hele pot, ze kiezen toch zelf om hen sirenes te gebruiken hiervoor? laat die kinderen ook even wat plezier hebben. ze zitten bijna full-time in een ziekenhuisbed.

• Geweldige actie. Dit vergeten ze nooit meer en chapeau voor al de vrijwilligers. Jullie zijn goud waard. Brok in mijn keel.