Aanrijding tussen auto en fietser bij station Buiten

Op de busbaan bij station Almere Buiten heeft woensdagochtend een aanrijding plaatsgevonden tussen een auto en een fietser. Twee personen zijn naar het ziekenhuis gebracht. 

Het ongeval gebeurde rond 10:00 uur op het Baltimoreplein. Een auto van Keolis en een fietser kwamen op de busbaan met elkaar in botsing. De fietser en een kind dat vermoedelijk achter op de fiets zat zijn naar het ziekenhuis gebracht. De VOA (Verkeers Ongevallen Analyse) is ter plaatse gekomen om onderzoek te doen naar de oorzaak en omstandigheden van het ongeval.

Het busverkeer heeft vanwege het ongeval rond 10:00 even stilgelegen. Het busverkeer is inmiddels volledig hervat.

10 reacties op “Aanrijding tussen auto en fietser bij station Buiten

  • 21 maart 2018 om 14:48
    Permalink

    Die autootjes van Keolis rijden heel vaak te hard over de busbaan. De oude busjes van Connexxion personeel/service reden wat fatsoenlijker over de busbaan.

    Beantwoorden
    • 21 maart 2018 om 19:21
      Permalink

      Het kan ook zo zijn dat die fietser zomaar ging oversteken zonder uit en om te kijken. Je weet niet wat er gebeurd is…

  • 21 maart 2018 om 20:15
    Permalink

    Inderdaad, die personenwagens van Keolis denken dat ze formule 1 snelheden kunnen aanhouden. Maar wat doen zij op de busbaan? Zij zijn geen bus, vervoeren geen passagiers, dus horen zij op de openbare weg en niet op de busbaan.

    Beantwoorden
    • 22 maart 2018 om 22:54
      Permalink

      Het is handig als je eerst je informatie controleert op waarheden in plaats van complete onzin te verkondigen. Deze voertuigen hebben allemaal een ontheffing voor de busbaan. Dus ze mogen daar gewoon rijden.

  • 21 maart 2018 om 20:32
    Permalink

    Inderdaad, die personenwagens van Keolis denken dat ze formule 1 snelheden kunnen aanhouden. Maar wat doen zij op de busbaan? Zij zijn geen bus, vervoeren geen passagiers, dus horen zij op de openbare weg en niet op de busbaan.

    Beantwoorden
  • 21 maart 2018 om 22:25
    Permalink

    Uiteraard zou het ook een onoplettende fietser kunnen zijn, maar.. in de tijd van Connexxion is er daar nooit zo’n ongeluk gebeurd. De auto’s van Keolis mogen op de busbaan als het servicewagens zijn, dat mochten de busjes van Connexxion ook. Ik heb alleen het idee dat het er veel meer zijn dan wat Connexxion aan busjes had en dat ze zich toch echt veel minder vaak aan de snelheidslimiet van 50km per uur houden dan dat het personeel van Connexxion deed. In principe zou het zo zijn dat veel personeel van Connexxion zou worden overgenomen, in de praktijk begrijp ik dat het veel nieuwe uitzendkrachten zijn en eerlijk gezegd denk ik dat die zich inderdaad minder, ook de nieuwe buschauffeurs, aan de regels houden, met alle mogelijke gevolgen van dien. Maar goed, er is nog steeds wel meer mis met Keolis.

    Beantwoorden
    • 22 maart 2018 om 12:24
      Permalink

      Ter info, fietser met kind stond stil. Bestuurder heeft aangegeven dat ie niets heeft gezoen ivm laaghangende zon.

    • 22 maart 2018 om 22:55
      Permalink

      Als je de foto kijkt is het geen busschauffeurs auto, maar eentje van service en veiligheid. Dus ook jij praat onzin. De S&V rijden met dezelfde autos als de buschauffeurs, enkel een zwaailicht is het verschil en wat bestickering.

    • 1 april 2018 om 16:04
      Permalink

      Blij dat jij alles zo goed weet over Keolis betweter

  • 1 april 2018 om 16:22
    Permalink

    De eerder geplaatste reactie van mij heeft betrekking op de opmerking van Dennis omtrent de misstanden volgens hem bij Keolis en het grote gedeelte van het personeel van Keolis zijn oud medewerkers van Connexxion en helaas zitten daar rotte appels tussen maar reken daar niet Keolis op af die niet op dit soort negatieve activiteiten die helaas gebeuren zit te wachten en geloof het of niet deze chauffeur zal zeker hierover worden aangesproken en kan een schorsing verwachten plus intern onderzoek hangende daaruit blijkt dat dit niet nodig of voorkomen had kunnen worden ontslag tot gevolg kan zijn.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *