Nieuws

Complete chaos op wegen rond Almere

Wie vandaag besloot om in de auto te stappen en richting Amsterdam of Huizen te rijden, had waarschijnlijk al spijt nog voor je de polder uit was. Door de afgesloten A6 staan er kilometerslange files en loopt de vertraging soms op tot ruim een uur.

Hoewel de afsluiting al ruim van te voren op allerlei manieren staat aangegeven komen veel mensen bij de laatste open afrit van de A6 terecht. Wie vervolgens denkt binnendoor te rijden komt al snel bedrogen uit. Met behulp van verkeersregelaars wordt sluipverkeer over de Hollandsebrug aan banden gelegd. Alleen hulpdiensten en busverkeer kan gebruik maken van deze route.

Waterlandseweg

Wie terugrijdt komt al snel voor de keuze te staan om via de Waterlandseweg richting de A27 te rijden. Door werkzaamheden staat aan het begin van deze weg een extra verkeerslicht die de doorstroming niet ten goede komt. Vanaf de afslag bij Stichting Aap staat het verkeer compleet stil en is het meter voor meter vooruit komen. Ook deze file doorkruisen, om bijvoorbeeld richting Almere te gaan, is een hele opgave. Diverse automobilisten houden de kruispunten niet vrij wat voor nieuwe opstoppingen zorgt.

A27

Wie ervoor kiest om de A27 te gebruiken komt er niet veel beter vanaf. De file, die al op de A6 begint, staat tot voorbij de Stichtsebrug. Ook hier is het principe achteraan aansluiten en rustig afwachten wanneer de voet van het rempedaal afkan.

Afsluiting

Wie denkt dat de afsluiting totale onzin is heeft het mis. Net voorbij de oprit Hogering zijn wegwerkers druk bezig om een nieuwe asfaltlaag aan te brengen. De Hogering sluit vanaf maandag anders aan dan voorheen. Tientallen vrachtwagens rijden af en aan om het werk zo spoedig mogelijk af te ronden. Naar verwachting is de A6 maandagochtend om 05.00 uur weer open.

 

Een gedachte over “Complete chaos op wegen rond Almere

  • Er zou iedere dag een verkeersregelaar moeten staan om het hardrijdende ssluip verkeer op de Hollandse Brug tegen te houden ,of moet er eerst dode fietsers vallen

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *