Jaarlijkse Brandweerdag opnieuw een groot succes

Zaterdag hebben ongeveer 250 deelnemers meegedaan aan de 31ste Brandweerdag. Dit jaar stond de Brandweerdag in het teken van het EK voetbal.

De dag is georganiseerd voor mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, de Brandweerdag wordt ieder jaar georganiseerd op de brandweerkazerne van Almere Stad. Ruim 100 vrijwilligers doen elk jaar hun best om de deelnemers een leuke dag te bezorgen. De dag werd geopend door burgemeester Franc Weerwind, waarna hij een brandweercommandant van de dag benoemde. Gerrit Spruit, de echte brandweercommandant, overhandigde daarop zijn jasje aan de zojuist benoemde commandant.

De deelnemers konden meedoen aan verschillende activiteiten zoals brandje blussen, volleyballen, voetballen en hockeyen. Ook kon er een ritje worden gemaakt met één van de vele motoren. Na een lunch begon er om 14:00 uur een rit met toeters en bellen door de stad met veel verschillende hulpverleningsvoertuigen. De route liep via het centrum, Filmwijk, Tussen de Vaarten en Parkwijk waarna de stoet weer uitkwam bij de brandweerkazerne. Onderweg stonden tientallen mensen langs de kant om te zwaaien naar de stoet.

Na de indrukwekkende rit door de stad begon de disco. Iedereen danste en zong lekker mee op de verschillende nummers. Na afloop van de disco was er nog een barbecue voor de vrijwilligers.

Benieuwd naar de complete rit door Almere? Klik dan hier.