Persberichten

Gezocht: Dader brandstichting

In de nacht van zondag 16 op maandag 17 november 2014 breekt brand uit in toenmalig restaurant Florence aan de Koopmanstraat. De politie gaat uit van brandstichting en zoekt de nog onbekende verdachte.

Het gebeurt net na middernacht. De brandweer heeft de brand binnen tien minuten onder controle en gelukkig was er niemand binnen. Boven het restaurant zit een hotel. Het had dus ook heel anders kunnen aflopen, als het vuur sneller om zich heen had gegrepen. De politie doet meteen onderzoek en daaruit blijkt dat er sprake was van brandstichting. Ook blijkt de vermoedelijke brandstichter op beelden van het Almeerse cameratoezicht te staan. Op de beelden is te zien dat een man wegrent van de plek van het pand en daarbij iets weggooit, namelijk een rode cowboyhoed. De man rent via dezelfde route weg als de route via welke hij gekomen is. De rode cowboyhoed die hij weggooide, heeft de politie in beslag genomen.

• Herkent u de verdachte of weet u misschien wie de verdachte is?
  • Heeft u rond het tijdstip van de brandstichting iets verdachts op of in de omgeving van de Koopmanstraat gezien?
  • Weet u misschien wat de aanleiding voor de brandstichting is?
  • Weet u misschien meer over de herkomst van de rode cowboyhoed?

Bel dan gratis de Opsporingstiplijn van de politie 0800-6070. Als u uw naam niet wilt zeggen, bel dan gratis Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.