Brandweer bevrijdt auto’s na storm

Zaterdagmiddag trok er een flinke zomerstorm over Almere. Veel bomen vielen om en kwamen terecht op fietspaden, autowegen en schuttingen. Op De Vaart in Almere Buiten ging het ook mis. De top van een boom brak af en belandde op twee auto’s die geparkeerd stonden aan de Groene Kadeweg. Twee vrijwilligers van Stichting Dierenthuis hebben daardoor afgelopen nacht noodgedwongen moeten overnachten in een hotel.

Aan het eind van de ochtend kwam de brandweer met twee brandweerauto’s ter plaatse om de twee auto’s te bevrijden. Dat was geen gemakkelijke klus vanwege de grote hoeveelheid takken die om de auto’s heen lagen. De brandweer is iets minder dan een uur bezig geweest om alle takken weg te zagen. Ook werd er gebruik gemaakt van een lier om een groot stuk van de boom te verplaatsen.

Beide auto’s raakten zwaar beschadigd en zullen worden afgevoerd door een bergingsbedrijf. Er raakte gelukkig niemand gewond.