Dug-out van Almere’90 uitgebrand

Een dug-out bij honk- en softbalclub Almere’90 is woensdagmorgen uitgebrand. Rond half acht belde een passant die dacht dat het om een bossagebrand ging, de brandweer. De brandweer heeft de brand in de dug-out geblust.

Bestuurslid Facilitaire Zaken van Almere’90, Manfred van Roekel, laat in een interview met Omroep Flevoland weten dat “houten asbakken van het terras zijn meegenomen naar de dug-out om het gezellig te maken”. Waarschijnlijk zijn de houten asbakken vervolgens in brand gestoken en is het vuur overgeslagen naar de omliggende materialen. Door de brand is de hele dug-out uitgebrand en “is het zo heet geweest dat de bakstenen gescheurd zijn” Aldus Manfred. Ook alles rondom de dug-out, zoals netten, is beschadigd.

De club laat weten dat zij de schade zo rond de 60.000 euro schatten. Of de brand opzettelijk is aangestoken is nog niet duidelijk, er zijn wel bierblikjes in de dug-out gevonden.

Mensen die iets gezien of gehoord hebben kunnen zich melden bij de politie. Dit kan via 0900-8844. Kennen de daders u ook of wilt u uw naam niet noemen, bel dan met meld misdaad anoniem via 0800-7000.

Foto`s: Marcel Botman en Manfred van Roekel

Een gedachte over “Dug-out van Almere’90 uitgebrand

• Niks aan verloren was toch al een rotzooitje drug en illegale pillen handel