Persberichten

Politie zoekt getuigen tuinhuis brand Kruidenwijk

Tuinhuisje uitgebrand op volkstuin Kruidenwijk - JvdL_1317In de vroege ochtend van zondag 31 augustus kreeg de politie melding van een in brand staand gebouw aan de Kroonkruidstraat. Even later was er een poging tot brandstichting op de Scherpgrasstraat. De politie zoekt getuigen.

Toen de politie rond 06.00 uur ter plaatse kwam, zagen zij dat een gebouw volledig in brand stond. De brandweer kwam ter plaatse om de brand te blussen, er raakte niemand gewond. De politie onderzoekt de oorzaak van de brand.

Poging brandstichting
Dezelfde ochtend, rond 10.40 uur, kregen agenten de melding dat er op de Scherpgrasstraat geprobeerd was een schuur in brand te steken. Daar aangekomen vonden agenten inderdaad brandbare materialen en brandsporen op een schuur. Gezien de locatie, dicht bij de Kroonkruidstraat, is het mogelijk dat de branden iets met elkaar te maken hebben.

Getuigenoproep
Mensen die rond het tijdstip van de branden iets verdachts hebben gezien, wordt verzocht contact op te nemen met de politie in Almere op telefoonnummer 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem op telefoonnummer 0800-7000.