Brandstichting auto na geschil

In de W. Bruinstraat heeft zondagmiddag een kort brandje gewoed onder een geparkeerde bestelbus. Volgens omstanders zou het gaan om brandstichting. De eigenaar van de auto zou naar verluidt een geschil hebben met de vermoedelijke dader. De mannen waren met elkaar in gesprek en toen de eigenaar van de auto zijn woning binnen ging zou de andere man een brandbom onder de auto hebben gegooid en er snel in een auto vandoor zijn gegaan.

De brandweer werd gealarmeerd. Inmiddels begon een omstander met een door een buurman over de schutting gegooide tuinslang met blussen. Door zijn kordate optreden slaagde de man er in het vuur te doven voor de komst van de brandweer. De brandweer heeft de auto gecontroleerd en kon snel weer inrukken. De auto heeft enige schade opgelopen.

Een woordvoerder van de brandweer kon niet bevestigen hoe en waarmee de brand zou zijn aangestoken. De politie laat weten dat zij een onderzoek is gestart naar mogelijke brandstichting, maar kon verder nog geen mededelingen doen.

Zo’n twee weken geleden zou er ook al een incident zijn geweest. Toen is er ’s nachts een brandbom onder de ruitenwisser geplaatst, zo wisten buren te vertellen.