Persberichten

Jongen beroofd van fiets nabij het kasteel, politie zoekt getuigen

41-KVG-3Een fietser werd op woensdagavond 22 januari met geweld beroofd. Hij wist te voet aan zijn belager te ontkomen.

Signalement

Rond 20.25 uur fietste een 15-jarige jongen uit Almere vanaf zijn roeivereniging aan de Verlaatweg naar huis. Hij reed via het Starleypad in de richting van de wijk De Grienden. Toen hij ter hoogte van het Mac Millanpad reed, zag hij plotseling een jongeman uit de struiken komen. De Almeerder kreeg een harde duw, waardoor zijn fiets omviel, maar hijzelf wist met moeite overeind te blijven. Hij liet zijn fiets liggen en rende hard in de richting van de Klavergriend. Hij hoorde dat de verdachte achter hem aan rende, kennelijk om hem van eventueel kostbare spullen te beroven. De belager kon de hard rennende Almeerder niet bijhouden en staakte de achtervolging. De straatrover rende terug naar de fiets, pakte die op en reed over het Mac Millanpad weg in de richting van het Fongerspad. Het slachtoffer rende door naar de Klavergriend, belde daar aan bij een woning, waarna de politie werd gewaarschuwd. Agenten stelden een onderzoek in de omgeving in, maar troffen de straatrover en/of fiets niet meer aan.

De straatrover is een blanke jongeman, 17-25 jaar, rond de 1.85 meter en een normaal postuur. Hij had een zwarte muts op en droeg een zwarte sjaal voor zijn gezicht. Wat opviel was dat de sjaal twee dunne witte strepen had. De gestolen fiets betreft een groene Gazelle herenfiets. Hij is voorzien van een rode zadelhoes van Fitforfree. De fiets heeft een bagagedrager met loshangende spanbanden in de kleuren groen met zwart. Op het stuur zitten vier Axxa-knipperlampjes.

Uw tip!

Wie is getuige geweest van de straatroof en/of de vlucht van de straatrover. Wie herkent de straatrover en wie heeft de groene herenfiets (opvallend: rode zadelhoes, vier Axxa-lampjes op het stuur) na de straatroof ergens gezien. Aan hen wordt verzocht contact op te nemen met de politie in Almere op telefoonnummer 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem op telefoonnummer 0800-7000.