Persberichten

Man aangehouden voor woningoverval Eilandenbuurt

politie persMaandagochtend 25 november is een 28-jarige man uit Amersfoort aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij een woningoverval aan de Bornholmstraat in Almere op 22 mei 2013.

Rechercheonderzoek naar de overval, leidde naar de 28-jarige man. Maandagochtend 25 november rond vijf uur hield een arrestatieteam in de Amersfoortse wijk Berg-Zuid de man in een woning aan.

Overval woning Almere

Woensdagavond 22 mei werd een bewoner in zijn woning opgeschikt door vier gewapende mannen. Bij de overval hebben de daders diverse goederen buit gemaakt, waarna ze de woning weer verlieten.

Banden met motorclub Satudarah

De aangehouden verdachte, een 28-jarige man afkomstig uit Amersfoort, heeft banden met de motorclub Satudarah. De aanleiding van de overval is een conflict binnen deze motorclub. De districtsrecherche Flevoland heeft het onderzoek in behandeling.