Persberichten

Straatroof op C. van Eesterenplein: getuigen gezocht

Zondagavond is een 51-jarige man uit Almere ernstig gewond geraakt bij een straatroof. Het slachtoffer werd op het C. van Eesterenplein beroofd van zijn laptop door twee onbekende mannen. Naeen worsteling gingen de daders er op een zwarte Vespa-scooter vandoor en lieten het slachtoffer gewond achter. De 51-jarige Almeerder werd vervoerd naar het ziekenhuis. District Recherche Zuid heeft de zaak in onderzoek en is dringend op zoek naar getuigen.

Rond 20.00 uur kregen politieagenten de melding van de straatroof binnen. Toen toegesnelde agenten ter plaatse kwamen troffen ze het slachtoffer gewond op de grond aan. Hij werd door ambulancepersoneel vervoerd naar het ziekenhuis, waar bleek dat hij geopereerd moest worden aan een gebroken heup. Tijdens de straatroof gebruikte één van de daders geweld om de laptop van het slachtoffer af te pakken.Toen hij de buit in handen kreeg rende hij naar een andere persoon die op een scooter stond te wachten. De twee reden weg in de richting van de Molenbuurt.

Signalementen
Dader 1: Blanke man, leeftijd tussen de 30 en de 35 jaar met een breed gespierd postuur. De man was ongeveer 1.70 a 1.75 meter lang en had kortgeschoren haar. Hij was die dag gekleed in een zwarte jas.

Dader 2: Negroïde man (vermoedelijk Antilliaan), leeftijd tussen de 30 en de 35 jaar met een normaal tot slank postuur. Deze dader was ongeveer 1.80 a 1.85 meter lang en had kortgeschoren zwart haar. Ook hij droeg die dag een zwarte jas.

Getuigen
District Recherche Zuid doet onderzoek naar de straatroof en is op zoek naar mensen die getuige zijn geweest van de straatroof. Het kan ook dat er mensen zijn die de twee voorafgaand aan de overval of op hun vluchtroute gezien hebben. Alle informatie aangaande deze straatroof is van belang en kan door gegeven worden aan District Recherche Zuid via 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.