Woningen ontruimd na brand

Centrum stad – Zaterdagmiddag heeft een brand gewoed in een woning van een verzorgingshuis aan de Meesterstraat in het stadshart. De brand is ontstaan in een woning die op dat moment verbouwd werd, vermoedelijk in de keuken. Ten tijde van de brand was niemand in de aanleunwoning aanwezig. Een vrouw is door het ambulancepersoneel gecontroleerd na het inademen van rook. Door de hevige rookontwikkeling moesten de bewoners van 6 aanliggende woningen hun huis verlaten. Daarop werd besloten om GRIP 1 af te kondigen. De brandweer heeft verschillende metingen verricht in de woningen om vast te stellen dat er geen gevaarlijke stoffen meer aanwezig waren. Dit bleek niet het geval waarna de bewoners hun huis weer in mochten. Bewoners van de woningen die niet aanwezig waren, vinden een brief met informatie op hun mat, aldus de brandweer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *