Persberichten

Brandstichters supermarkt Almere Poort op beeld

In de nacht van vrijdag 4 op zaterdag 5 november 2016 heeft er brand gewoed in de A&A supermarkt in Almere Poort. Uit onderzoek blijkt dat er sprake is van brandstichting, de verdachten staan op de beelden van de bewakingscamera.

Rond 01:20 uur reed een voorbijganger langs het pand toen hij de brand ontdekte. Agenten ontruimden meteen de bovengelegen woningen en de brandweer begint met het blussen van de brand. De brand was na ongeveer een kwartier onder controle en niemand raakte gewond. Nadat de woningen waren gecontroleerd, mochten de bewoners kort na 02.00 uur weer hun huis in.

Bewakingsbeelden

Op de beelden is verdachte één, vermoedelijk een vrouw te zien. Zij besprenkelt spullen in de supermarkt met de inhoud van een jerrycan en loopt hierop snel weg waarna de tweede verdachte met een brandende fakkel aan komt lopen. Met de fakkel steekt hij de vloeistof in brand waarna hij de fakkel de winkel in gooit. Verdachte één komt hem achterna waarbij zij zelf bijna vlam vat. Op de beelden is duidelijk te zien dat er sprake is van brandstichting. De politie zoekt daarom naar mensen die iets verdachts gezien hebben die nacht.

De politie heeft de volgende vragen over de brandstichting:

• Heeft u iets gezien dat misschien verband houdt met deze zaak?
  • Weet u misschien wie erbij betrokken zijn?
  • Weet u wat de mogelijke aanleiding kan zijn voor de brandstichting?

Twijfel niet, maar bel gratis de Opsporingstiplijn van de politie 0800-6070. U kunt ook het meldformulier op www.politie.nl gebruiken om uw tip bij de politie te melden. Wilt u anoniem blijven, bel dan gratis Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000 of gebruik het online formulier.

Video verwijderd op YouTubekanaal politie